Regulamin Organizacyjny dla Podmiotu Leczniczego


URSZULA WILAMOWSKA-OTRĘBA


1. Regulamin określa organizację procesu udzielania świadczeń zdrowotnych przez Podmiot Leczniczy Urszula Wilamowska-Otręba, zwanym dalej Podmiotem leczniczym.

2. Struktura organizacyjna zakładów:
W skład zakładu leczniczego o nazwie Przychodnia Stomatologiczna Urszula Wilamowska Otręba wchodzą jednostki organizacyjne: Przychodnia Stomatologiczna Wąbrzeźno oraz Przychodnia Stomatologiczna Kowalewo Pomorskie, w skład jednostek wchodzą komórki:

a). Poradnia Stomatologiczna – Wąbrzeźno , kod resortowy identyfikujący komórkę organizacyjną: 001
Specjalność komórki organizacyjnej - poradnia stomatologiczna, kod resortowy 1800; funkcja ochrony zdrowia- HC.1.3.2 Leczenie stomatologiczne; dziedzina medycyny – 77 Stomatologia zachowawcza z endodoncją.
b) .Poradnia Stomatologiczna - Kowalewo Pomorskie - , kod resortowy identyfikujący komórkę organizacyjną: 002
Specjalność komórki organizacyjnej - poradnia stomatologiczna, kod resortowy 1800; funkcja ochrony zdrowia- HC.1.3.2 Leczenie stomatologiczne; dziedzina medycyny – 77 Stomatologia zachowawcza z endodoncją.


Niniejszy regulamin obowiązuje we wszystkich jednostkach organizacyjnych podmiotu.

3. Regulamin obowiązuje:
wszystkie osoby zatrudnione przez przedsiębiorcę w ramach prowadzonej działalności leczniczej, niezależnie od podstaw prawnych zatrudnienia;
wszystkich pacjentów, którym udzielane są świadczenia zdrowotne.

4. Regulamin opracowano na podstawie:
ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. Nr 112, poz. 654);
ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U. z 2009 r. Nr 52, poz. 417 z późn. zm.);
ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz. U. z 2008 r., Nr 136, poz. 857 z późn. zm.);
rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz.U. 2015 poz. 2069)

5. Podstawowym celem podmiotu jest świadczenie usług zdrowotnych przez osoby do tego uprawnione na podstawie przepisów prawa.

6. Do podstawowych zadań podmiotu leczniczego należą:
organizowanie działalności profilaktyczno-leczniczej
udzielanie porad i konsultacji lekarskich,
organizowanie i prowadzenie oświaty zdrowotnej w reprezentowanych specjalnościach.
Podmiot nie współdziała z innymi jednostkami organizacyjnymi służby zdrowia, szkołami, zakładami pracy, organizacjami i stowarzyszeniami. W szczególnych przypadkach pacjent zostaje poinformowany
udzielanie świadczeń specjalistycznych osobom i podmiotom zainteresowanym na stałe lub okresowo,
prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej,


7. Podmiot leczniczy udziela ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych z zakresu leczenia stomatologicznego, Stomatologia zachowawcza z endodoncją.

8. Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom w ramach funkcjonowania dwóch komórek organizacyjnych zlokalizowanych w:
Poradnia Stomatologiczna Kowalewo Pomorskie, ul. Konopnickiej 4, 87-410 Kowalewo Pomorskie
Poradnia Stomatologiczna Wąbrzeźno, ul. Partyzanta 22, 87-200 Wąbrzeźno

9. Świadczenia zdrowotne udzielane są w dni ustalone zgodnie z harmonogramem działania podmiotu publikowanym na: https://www.facebook.com/Dentica/

10. Pomieszczenia placówki przystosowane są do przyjmowania osób na wózkach inwalidzkich.

11. Rejestracja pacjentów dokonywana jest na podstawie zgłoszenia:
osobistego lub za pośrednictwem osoby trzeciej w miejscu udzielania świadczeń
telefonicznego pod numerem telefonu:
Poradnia Stomatologiczna Kowalewo Pomorskie 884-306-346
Poradnia Stomatologiczna Wąbrzeźno 664 481 447

12. Wizyty w gabinecie planujemy w ustalonym z Państwem terminie. Zapisy odbywają się telefonicznie lub osobiście. W przypadku konieczności szybkiej interwencji w tym (ból zęba, uraz itp.) staramy się zapewnić jak najszybszą pomoc.
W takich sytuacjach prosimy o pilny kontakt, celem ustalenia dodatkowego terminu.

13. Rezerwacja terminu stanowi umowę pomiędzy Poradnią a Pacjentem. Każda zarezerwowana wizyta oznacza pełne przygotowanie stanowiska zabiegowego i personelu. Oznacza to, że na każdą zarezerwowaną wizytę zostały zaangażowane personel i środki finansowe. Prosimy aby terminy rezerwowanych wizyt były przemyślane, a odwołanie terminu w razie potrzeby nie nastąpiło później niż 1 dzień przed planowaną wizytą.

14. Informujemy, że osoby, które nie pojawiły się wcześniej na umówionych wizytach lub odwołały je w ostatniej chwili, będą proszone o wpłatę 100 zł zadatku na poczet rezerwowanej wizyty osobiście lub przelewem na konto.

15. W razie braku wpłaty wizyta zostaje anulowana. Na zadatek czekamy 2 dni od dnia rezerwacji.

16. Pacjent ma prawo do natychmiastowego uzyskania świadczeń zdrowotnych w przypadkach zagrożenia życia lub zdrowia.

17. Świadczenia na rzecz pacjentów są wykonywane przez personel posiadający odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia.

18. Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom zgodnie z wymaganiami aktualnej wiedzy medycznej oraz z należytą starannością.

19. Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentowi w warunkach odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom fachowym i sanitarnym.

20. Osoby udzielające pacjentowi świadczeń zdrowotnych kierują się zasadami etyki zawodowej.

21. Lekarze udzielający świadczeń zdrowotnych w podmiocie leczniczym, kierują na badania diagnostyczna lub konsultacje specjalistyczne przez wystawienie skierowania.

22. Do głównych zadań organizacyjnych wszystkich komórek organizacyjnych należy:


realizacja zadań podmiotu i celu, dla którego został on utworzony, określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa oraz niniejszym Regulaminie;
kompetentne wywiązywanie się z przyjętych obowiązków;
dbałość o należyty wizerunek podmiotu leczniczego;
przestrzeganie tajemnicy służbowej, kodeksów etyki zawodowej, karty praw pacjenta;
wykonywanie innych czynności określonych w poszczególnych zarządzeniach lub poleceniach przełożonego.

23. Do podstawowych zadań komórek organizacyjnych podmiotu należy:
badanie i porada lekarska,
diagnoza
określenie planu leczenia,
opieka profilaktyczna
działania diagnostyczne
udzielenie pierwszej pomocy doraźnej
profilaktyka stomatologiczna
świadczenia z zakresu stomatologii zachowawczej
świadczenia z zakresu stomatologii endodoncja
prowadzenie dokumentacji medycznej.
wykonywanie zdjęć rentgenowskich wewnątrzustnych,
szkolenia wewnętrzne dla pracowników
szkolenia zewnętrzne w zakresie posiadanych kompetencji
Wyżej wymienione zadania realizowane są w miarę możliwości kadrowych podmiotu.

24. Szczegółowy zakres zadań, praw i obowiązków pracowników zatrudnionych w przedsiębiorstwie podmiotu leczniczego określone są w procedurach opracowanych przez kierownika placówki.

25. Współdziałanie między poszczególnymi jednostkami oraz komórkami organizacyjnymi podmiotu powinno odbywać się w sposób, który zapewni sprawność funkcjonowania podmiotu oraz kompleksowość, dostępność i należytą jakość udzielania świadczeń.

26. Obowiązek nadzoru w zakresie prawidłowości i jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych, koordynacji pracy personelu medycznego zatrudnionego przez podmiot leczniczy oraz nadzór nad prawidłowością prowadzenia dokumentacji medycznej i przetwarzania danych w niej zawartych spoczywa na kierowniku Podmiotu Leczniczego.

27. Udzielane świadczenia zdrowotne mają charakter kompleksowy.

28. Podmiot leczniczy prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną na zasadach określony w niniejszym Regulaminie, a także w ustawie z dnia o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta i rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania

29. Podmiot leczniczy zapewnia ochronę danych zawartych w dokumentacji medycznej.

30. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r. wskazuje się, że:
Administratorem danych osobowych jest Prywatna Praktyka Stomatologiczna Urszula Wilamowska-Otręba.
Przedstawicielem firmy jest specjalista ds. administracyjnych, dane kontaktowe: biuro@dentica-med-com.pl.
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane, gromadzone, przechowywane, udostępniane i usuwane w związku z realizacją obowiązków wynikających z łączących z Panią/ Panem umów oraz udzielanych świadczeń medycznych.
Przetwarzane Pani/Pana dane maja charakter danych szczególnego znaczenia.
Pani/Pana dane będą przechowywane w okresach i zgodnie z wymogami ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U. z 2009 r. Nr 52, poz. 417 z późn. zm.)
Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą sądy, organy administracji publicznej, osoby fizyczne i prawne, którym udostępnienie danych jest konieczne dla realizacji zawartej umowy lub wykonania działań zmierzających do jej zawarcia.
Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (o ile przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), którego dokonano zgody przed jej cofnięciem.
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak jednocześnie stanowi ono warunek umowny lub warunek zawarcia umowy lub prowadzenia dalszej korespondencji w określonej sprawie.
Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO), gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r.

31. Za udostępnienie dokumentacji medycznej pobiera się opłatę w wysokości:
Jedną stronę kopii dokumentacji medycznej – 0,30 zł
Sporządzenie wyciągu, odpisu lub kopii dokumentacji medycznej na elektronicznym nośniku danych, jeżeli dokumentacja medyczna prowadzona jest w postaci elektronicznej – wynosi 1,80 zł
Dokumentacja medyczna może być wydana poprzez stworzenie cyfrowego odzwierciedlenia (skanu) dokumentacji prowadzonej w formie pisemnej.
Za pisemną zgodą pacjenta, zawierającą wskazanie adresu e-mail, dokumentacja medyczna może być udostępniona w formie listu elektronicznego.

Wysokość opłat ustalono z uwzględnieniem rzeczywistych kosztów ich udzielania.

32. Pacjentowi korzystającemu ze świadczeń zwrotnych udzielanych w ramach działalności prowadzonej przez podmiot leczniczy przysługują prawa przewidziane w ustawie z dnia listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, a także w przepisach odrębnych.

33. Informacja o prawach wskazanych w pkt 38, uwzględniającą ograniczenia tych praw określone w przepisach prawa, udostępniona jest pacjentom w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych w formie pisemnej, w miejscu ogólnodostępnym.

34. Kierownik Przychodni Stomatologicznej Urszula Wilamowska-Otręba samodzielnie podejmuje decyzje dotyczące Podmiotu Leczniczego oraz ponosi za nie odpowiedzialność.

35. Podczas nieobecności kierownika zastępuje go upoważniony przez niego pracownik.

36. Do obowiązków i uprawnień kierownika należy:
organizowanie i kierowanie pracą podległych pracowników
zapewnienie racjonalnego wykorzystania czasu pracy oraz sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem dyscypliny podległych pracowników
zatrudniania i zwalniania pracowników.

37. Do obowiązków wszystkich pracowników należy:
uprzejmego traktowania przez personel medyczny oraz poszanowanie godności osobistej pacjentów.
świadczenia usług zdrowotnych przez personel o odpowiednich kwalifikacjach, zgodnie z wymaganiami wiedzy medycznej rzetelnej informacji o stanie zdrowia




38. Do obowiązków pacjenta należy:
przestrzeganie regulaminu porządkowego podmiotu leczniczego
przestrzeganie zakazu palenia tytoniu i e-papierosów oraz spożywania alkoholu na terenie placówki
przestrzeganie zasad bezpieczeństwa oraz ppoż.
przestrzeganie zaleceń lekarza

39. Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń medycznych ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi do kierownika zakładu.

40. Pacjenci mają prawo zgłaszania uwag, wniosków i skarg osobom udzielającym im świadczeń zdrowotnych jak i bezpośrednio kierować je do kierownika placówki. Na życzenie pacjenta udzielana jest mu odpowiedź na piśmie.

41. Kierownik placówki zapewnia dostępność informacji o prawach pacjenta.
Obowiązek informacyjny – specjalista ds. administracyjnych.

42. Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania przez kierownika zakładu i jest udostępniony w miejscach ogólnodostępnych dla osób, których dotyczy.

43. Załącznik do Regulaminu- Obowiązujący Cennik.